TESTIMONI : Dulu XXXL, kini saiz M dengan Shaklee Lecithin!!!


Dulu XXXL, kini saiz M!!! 
Tak caya? Percayalahhhh…Ini testimoni rakan biz Shaklee saya, Puan Hasmah (ibu kepada 2 orang anak). Teruja sangat tengok perubahan ketara beliau..nampak macam anak dara pulak! (^_-) Thanks Hasmah for sharing this…Dipetik dari blog Puan Hasmah sendiri.

“Saya mula sedar yang badan naik sejak anak ke 2 saya berumur 6bln..selera makan membuak2..dan badan juga bagai dipam2..lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, saya tak boleh nak diet beria2..jadi saya bedal je apa makanan yang terlintas difikiran ni nak makan..yang sangat sedihnya bila seluar Jeans saya yang saiz 34 tu dah tak muat lagi..huhu…”
Tips kurus dari Puan Hasmah:-
Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 2011 ni lah..
  1. Saya kurangkan makan Nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit..ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah..memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa..
  2. Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau..
  3. Saya kurangkan fastfood. (No KFC, No Pizza)
  4. Saya bersenam dalam rumah je..senaman ape yang saya buat ye..saya skipping dan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah.. ;) memang berpeluh..mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami..huhu…
  5. Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah..baru mula 2 bln..saya ambil program “Shape Your Body”..buat ape dengan program ni..sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic..memang terbaekkk..
  6. Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup..mula2 memang tak seleralah nak makan tapi “alah bisa tegar biasa”..
  7. Saya banyakkan minum AIR MASAK..sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita..
  8. Saya KAWAL NAFSU MAKAN saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api..haha..maklumlah saya orang N9..
  9. Saya menjalani PROSES DETOX dengan HERB-LAX SHAKLEE..sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan..
  10. Saya ISTIQAMAH makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya..dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29..macam tak caye je..tapi kene percaya… ;)
Memang lambat untuk saya daptkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga..tapi dek NEKAD dan AZAM saya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan2 je..berat saya masa pakai baju oren kat atas tu lebih kurang 74kg..BMI terlebih berat badan..saya cuma nak dapatkan berat ideal je..dan sekarang berat saya lebih kurang 60kg..BMI berat normal..tinggi tak lah tinggi mane pun 159cm..rasanya dah cukup kot berat takat ni..xmo kurus lagilah sebab banyak baju lama dah tak boleh pakai kene kecikkan..huhu..
SABAR adalah kunci utama untuk DIET..sebab badan nak ambil masa sehari untuk gemok dan juga badan tak ambil masa sehari untuk kurus…biar lambat asalkan selamat..

Kenapa ramai yang memilih Shaklee Lecithin?
Sebabnya tugas utama Lecithin ialah memecahkan lemak-lemak yang tidak diperlukan badan. Termasuklah lemak-lemak yang tersembunyi..(^-^). Secara ringkasnya Lecithin juga membantu menguatkan daya ingatan kerana Lecithin mengandungi cholin-makanan untuk otak. Sesuai untuk pelajar juga!  
Selain itu Lecithin membantu mengelakkan clog duct bagi ibu-ibu menyusu, melawaskan serta melancarkan pembuangan dan cantikkan rambut.
Anda boleh baca lebih lanjut kebaikan Lecithin di sini!

Bagaimana pula dengan Herb-Lax?
Herb-lax is the most effective, gentle colon detox and cleanser on the market today. It contains 9 herbs and is recommended to take before going on your supplement program. so….herb-lax first, …which helps to pull the toxins and poisons out of your system. If you want to use as a laxative, use at night, and if your are looking for a body purifier,.… take with your meal. (Lagi info tentang Herb-Lax di sini!)
Anda boleh juga baca tentang :-
Sila hubungi saya untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee Independent Distributor anda.


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya :-

ヤティ ナピ (Yati Napi)
Email : mypetiteshoppe[@]gmail.com
SMS/WhatsApp : 019-7330429
Fanpage : RahsiaVitamin Fan Club

Still quiet here.sas

Leave a Response

CommentLuv badge